Köpvillkor / Kontakt

Leverans och betalning

Betalningssätt

Fraktkostnad
Leveranstid
Övrigt/konton
Kontaktinformation

Läs konsumentverkets checklista för Internet handel HÄR.

Betalningssätt:

1. Klarna

I kassan kan man välja mellan:
-Kortbetalning 
-Direktbetalning
-Faktura
-Delbetalning

2. Lager avhämtning: endast enligt överenskommelse.
Om du vill hämta dina varor på vårt lager, då slipper du frakten.
Klicka här för karta till ZooSajten

Normalt finns vi säkrast på plats på lagret: (kontakta om du vill vara säker)

Mån-tor   10:00-15:00
Fredag    10:00-14:00

Annars enligt överenskommelse.


Fraktkostnad / Leveranssätt

Vi har en fast låg frakt från 69kr. (upp till 20kg)

*Schenker Paket tar 2-4 dagar, beroende på utlämningsställe.
Tänk på att det kan vara längre till ditt utlämningsställe. 69kr

*Dhl Paket tar 1-4 dagar men oftast 1-2 dagar, beroende på utlämningsställe.
Tänk på att det kan vara längre till ditt utlämningsställe. 89kr

*Dhl Hemleverans
kostar 129kr och tar någon dag extra eftersom man som privatperson aviseras dagen innan. normalt 2-5 dagar.

*Dhl Hemleverans UTAN kvittens kostar 99kr och tar normalt 1-3 dagar men ställs på din adress vid Första dörr/port så du slipper vara hemma. (På egen risk)

OBS! Vid ordersumma över 1500kr skickas order alltid med avisering för underskrift.


*Postnord tar 1-4 dagar men oftast 1-2 dagar, beroende på utlämningsställe.
Tänk på att det kan vara längre till ditt utlämningsställe. 129kr

Leveranstider är uppsakttade hur det går i normalfallet. Det beror lite på var man bor i vårt avlånga land, även om det är ovaligt kan saker inträffa, snöoväder, stopp på transportörens terminal etc.

Vi skickar ogärna som brev eftersom de inte är spårbara och vi lätt blir utsatta för bedrägeri.
Ibland kan det vara en fördel att få skickat direkt till brevlådan.
Men om vi skickar per brev enligt kunds önskemål är det på egen risk.

Alltid helt fraktfritt vid order över 1200kr då skickar vi i första hand med dhl paket.


I de fall ett paket inte uppfyller transportörens villkor för t.ex paketets mått och vikt, tar vi oss rätten att välja ett alternativ som passar paketet.


ZooSajten har alltid fasta fraktkostnader.
Du vet därför alltid i förväg vad Ditt köp kommer att kosta!

Fraktkostnad utland

Vi skickar även till utlandet, men bara från mejlbeställning, och förskottsbetalning och mot verklig fraktkostnad!

Danmark 99kr
Finland
139kr
Norge*
250kr
*Kunder från Norge handlar momsfritt i Sverige.

Övriga Eu 250kr eller enligt överenskommelse


Leverans

Din orderbekräftelse får du inom några minuter per mejl, hör annars av dig.
Troligen har du råkat missa ett tecken i din epost adress.
Normalt går leveransen på
1-3 dagar.

Viktigt
Om du inte fått ditt paket på 3-5 dagar så kontakta oss så vi kan se om något hänt under postgången, annars riskerar ditt paket gå i retur.

Vid felaktighet eller om du saknar någon del eller vara behöver vi få information omgående (inom en vecka från mottagandet), därför är det viktigt du prickar av varorna när du öppnar paketet.

Val av fraktsätt är endast ett önskemål pga att alla paket är så olika i vikt och skrymme.
Tyngre försändelser där så anges på produkten levereras hem till dig direkt. Såvida du inte valt postförskott, då får du hämta som vanligt på Ditt utlämningsställe.

Posten gäller max 14kg, annars blir det Dhl om inget annat är överenskommet.

Är du osäker vad ditt paket går som eller absolut vill ha ett speciellt leveranssätt så lämna ett meddelande i kommentar fältet vid kassan eller skicka ett mejl. 

Leveranssätt kan ändras om de avviker från leveransmetodens specifikationer av transportörens krav och regler..

Vad gäller kattensno1 klösmöbler skickas dessa alltid med deras fraktbolag till Ditt närmaste utlämningsställe.

Hemleverans
De varor som utlovar hemleverans kan ha förlängd leveranstid pga. att transportören måste kontakta dig och bestämma en tid för leverans.
Hemleverans sker dagtid, och någon måste ta emot paketet.
Alternativt att du själv väljer att godset ställs av utan kvittens, dock på egen risk.



Övrigt
Öppet köp i 30 dagar räknat från att du hämtat ut din vara.
Alla priser på ZooSajten är inklusive moms.
Vid retur enligt öppet köp så kontakta oss på kontakta@zoosajten.se så får du information hur just den varan lättast returneras.

När det gäller varans skick vid utövande av ångerrätt har konsumenten rätt att undersöka varan för att kunna fastställa dess egenskaper eller funktion. Ett värdeminskningsavdrag får endast tas ut om konsumenten har hanterat varan i större omfattning än vad som varit nödvändigt.

Kontakta alltid på mejl innan retur för råd om leveranssätt, och om du vill så fyll i standarsformuläret du kan hämta HÄR


Om du skulle få ett skadat paket så reklamera det alltid direkt på utlämningsstället eller till chaffören, och kontakta oss omgående.
Returnera aldrig varor utan att kontakta oss först angående val av leveranssätt. 
För en retur ska vara godkänd för öppet köp ska varan skickas tillbaka obruten i originalkartong, utan förändringar. Dvs varan ska gå att sälja som ny.

Vid retur kan du utnyttja vårt fraktavtal, då mejlar vi en fraktsedel.
Kontakta oss i så fall för pris, så hjälper vi till så gott vi kan.
Annars ska returer skickas som företagspaket så det levereras till oss, och INTE till utlämningsställe, då vi inte har möjlighet att lösa ut dessa.

Fraktsedel skickas alltid via e-post.

Innehåll på ZooSajten.se får inte kopieras utan tillstånd!

Reklamationer av fel varor/dolda transport skador ska vara oss tillhanda inom 3 dagar efter mottagandet.

Ljuskällor går normalt inte under öppetköp.

Andra returer bekostas av kunden.

Vid byte står ZooSajten för frakten.

Vi följer konumentköplagen och du kan enligt konsumentköplagen även reklamera fel på en vara upp till tre år efter köpet.

Outlösta paket debiteras med våra faktiska omkostnader, men minst 300kr eller enligt överenskommelse.
Försök till bedrägeri polisanmäles alltid.
Alla varor tillhör ZooSajten tills full betalning erlagts.
Ip-nummer sparas.
Personlig integritet är mycket viktigt för oss. Därför ses personuppgifter aldrig av obehöriga!

I de fall Svensk bruksanvisning inte finns att tillgå anges detta oftast på aktuell produkt.

Rabatter gäller givetvis aldrig i kombination, dvs rabatt på rabatten.

Beställningsvaror:
När du har beställt en beställningsvara så glöm inte att fylla i meddelande fältet:
Om du vill ha ordern skickad när allt är i lager eller om du vill dela på den.
Beställningsvaror tar normalt 2-3 arbetsdagar, ibland något längre.


Har du valt förskottsbetalning beställs inte din vara förrän vi har mottagit insättningen.
Vid faktura gör vi en kontroll innan beställning.
Vid kortbetalning beställs varan omgående.

Bilder och illustrationer är exempelbilder och kan avvika pga skala, fotovinkel, och uppdateringar av produkten olika varianter etc, kontrollera alltid måtten och texten på produkten!

Vill du veta när vi tar hem varor nästa gång är det bara att skicka ett mejl.

Våra konton:
Bankgiro: 5064-5753


Alla våra priser är inklusive moms.
Vi reserverar oss för eventuella skriv fel på produkter och prissättning
Vi är momsregistrerade och innehar F-skatt sedel

Tveka inte att höra av dig om du har frågor kring kortbetalning eller något annat.

Mejla alltid i första hand till
kontakta@zoosajten.se

Telefon: 040-551 456
Fax:      040-551 455

Adress:
AB Zoosajtense
Klörup, Annehill
23195 Trelleborg

Org:556983-2222

Ångerrätt vid köp på ZooSajten

Du har 14 dagars ångerrätt när du köper varor inom Sverige. Ångerfristen börjar löpa när du tagit emot varan. Du har då rätt att skicka tillbaka varan och få pengarna tillbaka.

Detta styrs av distans- och hemförsäljningslagen. Lagen säger också att säljaren måste informera dig om din ångerrätt och hur du ska göra för att ångra ditt köp.

Du ska betala returfrakten

När du ångrar ett köp och skickar tillbaka varan är det du som ska betala för returfrakten. Det är även bra om du har sparat originalförpackningen och emballaget att skicka tillbaka varan i. Spara självklart även alla kvitton, orderbekräftelser, betalningsöverföringar och liknande så att du kan visa att du har köpt varan och när köpet gjordes. Om du skickar tillbaka ett paket så att du får ett kollinummer kan du spåra paketet ifall det kommer bort. När du ångrat köpet ska du få tillbaka dina pengar snarast eller senast inom 7 dagar från returen är mottagen.

När ångerrätten inte gäller

Kom ihåg att det finns varor där ångerrätten inte gäller. Det gäller till exempel livsmedel, tidningsprenumerationer och vadhållning. För vissa andra varor upphör ångerrätten att gälla om du bryter plomberingen. Det gäller till exempel datorprogram och dvd-filmer.

GDPR

Den 25 maj 2018 börjar det nya skyddsförordningen i alla EU-medlemsstater. Syftet med GDPR är att stärka skyddet för enskilda personer och reglera företagens hantering av personuppgifter.

GDPR ersätter Dataskyddsdirektivet från 1995, samt alla medlemsländers nuvarande nationella bestämmelser, bland annat PUL, (Personuppgiftslagen). 

Med anledning av EU:s nya dataskyddsförordning (General Data Protection Regulation, GDPR) vill vi informera att du kan känna att din personliga information kommer att vara fortsatt säker hos oss.

Du behöver inte göra någonting, utan detta är ett utökat skydd i hanteringen av personuppgifter.

För ytterligare information klicka Här, eller kontakta oss.